Velkommen til fotoutstillingen World Unseen

Canon og Norges Blindeforbund har gleden av å invitere til en unik kunstutstilling på Deichman Bjørvika i Oslo. World Unseen er en fotoutstilling du ikke trenger å se med øynene for å oppleve. Du får oppleve bilder fra noen av verdens fremste fotografer på en annerledes måte.

10. juni 2024

En hånd kjenner på et taktil bilde av et neshorn.

Utstillingen er åpen fra 27.- 30. juni fra kl. 10.00-19.00 på Deichman i Bjørvika i Oslo.

På denne utstillingen får du muligheten til å dykke ned i en visuell og taktil verden. Utvalgte Canon ambassadører, blant annet den norske fridykkeren og naturfotografen Aleksander Nordahl og den prisbelønte sørafrikanske fotojournalisten Brent Stirton, har tatt noen fantastiske bilder relatert til samfunnsaktuelle temaer.

Utstillingen er printet taktilt, noe som gjør at du kan utforske disse bildene med fingrene. Kjenn detaljene, føl teksturene, og la deg forføre av historiene som avsløres under dine egne fingre. I tillegg til de taktile detaljene, kan du høre fotografen beskrive bildet og fortelle historien bak.
Bildene blir også fremstilt slik de vil kunne sees for personer som har ulike øyesykdommer.

Vi anbefaler besøkende å ha med egne høretelefoner.

Les mer på canon.no - World Unseen